Handelsbetingelser & Persondatapolitik

Vores handelsbetingelser og persondatapolitik er godkendt af e-handelsfonden - din garant for sikker nethandel.

 

 

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Disse oplysninger videregives til fragtfirmaet GLS for at kunne lave pakkelabels til dig, og for at du kan få besked, når du skal modtage en ordre. Nogle ordrer leveres via Nielsen Transport, og her gælder samme betingelser.
 
Personoplysningerne registreres hos moods.dk ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.De dataansvarlige på www.moods.dk er indehaverne.
 
Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand.
  
Som registreret hos moods.dk ApS, har du altid ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på kundeservice@moods.dk.

 

Betaling

moods.dk modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, Mobile-pay, Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, JCB, Diners og American Express. Desuden kan der betales med EAN-betaling for Offentlige Institutioner. Fælles for alle betalinger gælder, at betaling først vil blive trukket på din konto, når varen afsendes. 

Sikkerhed

Når du gennemfører en online betaling med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Moods.dk krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende (herunder moods.dk) ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen.

Beløbet hæves først på din konto, når varene sendes fra moods.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet. 

Er du betænkelig ved nethandel, så kan vi oplyse at du altid er sikret mod misbrug, når du gennemfører en online betaling med betalingskort hos moods.dk. Du har nemlig mulighed for at afvise betalingen, når du modtager din betalingsoversigt, og ikke har kendskab til transaktionen. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort skulle være misbrugt i en netbutik, der benytter SSL (som moods.dk). Dermed er du faktisk bedre sikret end i en fysisk butik, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr, hvis dit Dankort misbruges ved brug af pinkode.

 

Fortrydelsesret

Hos moods.dk har du som forbruger 100 dages returret, regnet fra den dag varen modtages hos dig. For udsalgs- eller tilbudsvarer er der dog 14 dages returret. 

 

Du skal inden 100 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at kontakte os på mail eller telefon eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 
                                                                                                                        
Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af varen. Nægter du modtagelse af varen, skal du kontakte os pr. mail, og oplyse at der er tale om en returnering. Herefter vil vi modregne dit tilgodehavende med de direkte udgifter for returforsendelsen.

 

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
moods.dk

Nærum Hovedgade 2

2850 Nærum

Mærket: RETUR
 
Du kan også fortryde købet ved at aflevere dit køb på ovenstående adresse indenfor vores åbningstider.


Bemærk, vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, eller returneringer sendt til postbutik eller GLS pakkeshop. Pakker skal returneres direkte til vores firmaadresse.  

 

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for møbler som f.eks. stole, borde og sofaer. Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til fra ca. 300-2500 kr for disse varetyper, alt afhængig af vægt og volumen, samt om det kræver 1 eller 2 mand at transportere..


Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
 
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
 
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
 
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Tilbagebetaling sker til det kort, købet er foretaget på. Alternativt kan vælges et tilgodebevis.

 

Levering

moods.dk sørger for levering med GLS. Rettidig levering forudsætter at GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. 

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af GLS' målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage. Moods.dk tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. 

 

Moods.dk sender varer ud på alle hverdage. Varer, der er bestilt senest kl. 12, afsendes samme dag, med mindre andet er angivet. Du kan se leveringstiden under den enkelte vare, der hvor du lægger varen i kurv.

 

Det er dit ansvar som kunde at afhente din bestilling i GLS pakkeshop indenfor de oplyste tidsfrister. Hvis varen ikke afhentes indenfor tidsfristen, sendes den automatisk tilbage til os. I dette tilfælde vil du blive opkrævet et beløb, svarende til omkostningen for returforsendelse. Dette gælder både i forbindelse med gensendelse af dine varer, eller ved fortrydelse af dit køb. 

 

Når du afhenter din pakke, er det VIGTIGT at emballagen er ubeskadiget og ikke har buler. Ved tvivlstilfælde anbefaler vi at du åbner pakken, der hvor du afhenter, og tjekke om varen er blevet beskadiget. Er den det, så nægt modtagelse og kontakt os. Tag gerne et billede af varen i emballagen. Kommer du hjem, og er varen beskadiget, så tag gerne et billede og mail det til os. Billedet skal vise varen i fragtemballagen.

 

Gebyr for ikke afhentede varer

Det er dit ansvar som kunde at afhente din bestilling i GLS pakkeshop indenfor de oplyste tidsfrister. Hvis varen ikke afhentes indenfor tidsfristen, sendes den automatisk tilbage til os. I dette tilfælde vil du blive opkrævet 50 kr. i returneringsgebyr, som skal dække omkostningerne for returforsendelse.

 

Fragtpriser

GLS Pakkeshop og GLS Erhverv kr. 39,- ved køb under 500 kr. Ved køb over 499 kr er levering til pakkeshop gratis.

 

GLS Hjemmelevering kr. 59,- ved køb under 2000 kr. Ved køb over 1999 kr er hjemmelevering gratis.

 

Du kan også vælge at hente i Nærum. Dette er naturligvis gratis. Tjek vores åbningstider for afhentning.

 

For forsendelser til udlandet gælder særskilte fragtmuligheder og priser. Kontakt kundeservice herom.

     

 

Personlige oplysninger

Ingen personlige oplysninger der registreres på moods.dk, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos moods.dk. 

I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet. Det er godkendt udbyder med godkendelse fra E-mærket. 
Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg . Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger". 

Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form, og gemmes i 5 år. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres ikke hos moods.dk på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status. 

Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes! 
Man kan desuden valgfrit få sin emailadresse optaget på en mailingliste hos moods.dk, således at man løbende modtager nyheder og anden information fra moods.dk. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes som man ønsker. 

Jvf. persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning i det omfang det ønskes.
 

Reklamationsret

Moods.dk yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

 

Ved reklamationer bedes henvendelse rettet til: 

moods.dk
Nærum Hovedgade 2 
2850 Nærum
Email: kundeservice(@)moods.dk  eller telefon 4580 2882

 

I forbindelse med reklamation er der mulighed for at du enten kan få varen ombyttet, repareret, få prisafslag eller penge tilbage, alt afhængig af den konkrete situation. For at disse betingelser kan gøre sig gældende er det et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadevoldende adfærd, jf. ovenstående.

 

Du skal reklamere indenfor 'rimelig tid' efter at du har opdaget manglen. Reklameres der indenfor 2 måneder efter køb, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine fragtomkostninger ifb. returnering i rimeligt omfang.

 

Kontakt os altid pr. e-mail eller telefonisk inden du sender en reklamation retur. Vi hjælper dig med den rette fremgangsmåde, og ofte skal vi bede om billeddokumentation, samt have så detaljerede oplysninger som muligt om manglen. Herefter kan vi vurdere den konkrete situation og hjælpe dig videre.

 

Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller lignende, ligesom pakker skal sendes direkte til vores adresse og ikke afhentes i pakkeshop eller postbutik!

 

Ved returnering er det vigtigt at emballere forsendelsen tilstrækkeligt. Er indholdet beskadiget ved modtagelsen som følge af mangelfuld indpakning, bortfalder reklamationsretten.

 

 

Klageadgang


Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice@moods.dk eller kontakte os pr. telefon 45802882. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

 

Ved prisfejl og udsolgte varer

På sitet kan forekomme tastefejl, prisfejl og fejl i lager. Skulle din bestilling være berørt heraf, bliver du automatisk kontaktet af en af vores medarbejdere indenfor 24 timer på hverdage.

 

Generelle oplysninger om virksomheden

moods.dk  ApS,

CVR-nummer: 30545214,

Adresse: Nærum Hovedgade 2, 2850 Nærum,

e-mail: kundeservice(@)moods.dk

telefon: 4580 2882

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 11. juni 2021