Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Nedenstående handelsbetingelser er godkendt af e-handelsfonden - din garant for sikker nethandel.

Bestilling - trin for trin 

  1. Find den ønskede vare.
  2. Kom varen i indkøbskurv ved at klikke på symbolet "Læg i kurv".
  3. Derefter kan du fortsætte din søgning, hvis der skal handles mere, og gentage ovenstående proces.
  4. Herefter vælger du 'Gå til kassen', hvor din købsliste vil fremgå.
  5. Fortryder du indholdet, eller ønsker du at foretage rettelser og fx ændre antallet af varer, kan du henholdsvis slette på sletknappen eller rette i boxen med antal. 'Opdater købsliste', hvis du vil se prisen efter ændringerne. Herefter klikker du på 'Næste'. 
  6. Det næste skærmbillede hedder 'Check-Out' og her vælger du betalings- og forsendelsesform. Herefter skal du også indtaste kundeoplysninger og eventuel anden leveringsadresse. Klik 'Godkend' for at bekræfte din ordre og de indtastede oplysninger.
    Din bestilling bliver først registreret, når du klikker på 'Godkend'. Hvis du inden da forlader siden, er købstransaktionen ikke gennemført.
    Systemet sender dig straks en ordrebekræftelse på den e-mail du har opgivet under kundeoplysninger.
    Når din bestilling er ekspederet, får du igen en elektronisk meddelelse.

Betaling

moods.dk modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, Mobile-pay, Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, JCB, Diners og American Express samt Forbrugsforeningens betalingskort. Desuden kan der betales med EAN-betaling for Offentlige Institutioner. Fælles for alle betalinger gælder, at betaling først vil blive trukket på din konto, når varen afsendes.


Sikkerhed

Når du gennemfører en online betaling med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Moods.dk krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende (herunder moods.dk) ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen.

Beløbet hæves først på din konto, når varene sendes fra moods.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Er du betænkelig ved nethandel, så kan vi oplyse at du altid er sikret mod misbrug, når du gennemfører en online betaling med betalingskort hos moods.dk. Du har nemlig mulighed for at afvise betalingen, når du modtager din betalingsoversigt, og ikke har kendskab til transaktionen. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort skulle være misbrugt i en netbutik, der benytter SSL (som moods.dk). Dermed er du faktisk bedre sikret end i en fysisk butik, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr, hvis dit Dankort misbruges ved brug af pinkode.

 


Fortrydelsesret

Hos moods.dk er der 100 dages returret, regnet fra den dag varen modtages hos dig. For udsalgs- eller tilbudsvarer er der dog 14 dages returret. 


Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af varen. Nægter du modtagelse af varen, skal du kontakte os pr. mail, og oplyse at der er tale om en returnering. Herefter vil vi modregne dit tilgodehavende med de direkte udgifter for returforsendelsen.


Der er ikke returret på varer, der er bestilt særligt hjem fra en leverandør på foranledning af en kunde. 


Bemærk, vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, eller returneringer sendt til postbutik eller GLS pakkeshop. Pakker skal returneres direkte til vores returadresse.  


Sådan sender du en vare retur:

  1. Vedlæg faktura eller ordrebekræftigelse i returforsendelsen og skriv på dokumentet at du ønsker at returnere varen, ELLER vedlæg en seddel i returforsendelsen, hvorpå du skriver ordrenummeret samt at du ønsker at returnere varen.
  2. Husk at pakke varen forsvarligt ind. Du bærer risikoen for at varen ikke beskadiges i forbindelse med returforendelsen.
  3. Send pakken retur til: moods.dk, Nærum Hovedgade 2, 2850 Nærum. (OBS - det er selvfølgelig også muligt selv at komme og aflevere returvarer direkte i vores Nærum butik)
  4. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen og eventuelle fragtomkostninger (dog max. kr 39,- som er den billigste leveringsform, vi tilbyder). Refundering sker direkte til det betalingskort, der er benyttet ved købet. Refunderingen sker indenfor 8 dage. Alternativt kan du vedlægge information om dit registreringsnummer og kontonummer. 
  5. Fragtomkostninger til returnering skal du selv afholde.

            

Varens stand ved returforsendelse

Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi.


Du har ret til at afprøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion, betragter vi varen som brugt. I dette tilfælde kan du kun få en del af, eller intet af købsbeløbet retur. Beløbets størrelse afhænger af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur, må du således kun afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

         

Levering

moods.dk sørger for levering med GLS. Rettidig levering forudsætter at GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. 

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af GLS' målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage. Moods.dk tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. 


Moods.dk sender varer ud på alle hverdage. Varer, der er bestilt senest kl. 12, afsendes samme dag, med mindre andet er angivet. Du kan se leveringstiden under den enkelte vare, der hvor du lægger varen i kurv.


Moods.dk tager forbehold for levering af udsolgte varer. Sker det, at en vare er udsolgt, vil du automatisk få besked fra moods kundeservice indenfor 2 hverdage.


Det er dit ansvar som kunde at afhente din bestilling i GLS pakkeshop indenfor de oplyste tidsfrister. Hvis varen ikke afhentes indenfor tidsfristen, sendes den automatisk tilbage til os. I dette tilfælde vil du blive opkrævet et beløb, svarende til omkostningen for returforsendelse. Dette gælder både i forbindelse med gensendelse af dine varer, eller ved fortrydelse af dit køb. 


Når du afhenter din pakke, er det VIGTIGT at emballagen er ubeskadiget og ikke har buler. Ved tvivlstilfælde skal du åbne pakken, der hvor du afhenter, og tjekke om varen er blevet beskadiget. Er den det, så nægt modtagelse og kontakt os. Tag gerne et billede af varen i emballagen. Kommer du hjem, og er varen beskadiget, så tag et billede og mail det til os. Billedet skal vise varen i fragtemballagen.

            


Personlige oplysninger

Ingen personlige oplysninger der registreres på moods.dk, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos moods.dk.

I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet. Det er godkendt udbyder med godkendelse fra E-mærket.
Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg . Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger".

Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form, og gemmes i 5 år. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres ikke hos moods.dk på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status.

Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!
Man kan desuden valgfrit få sin emailadresse optaget på en mailingliste hos moods.dk, således at man løbende modtager nyheder og anden information fra moods.dk. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes som man ønsker.

Jvf. persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning i det omfang det ønskes.

Reklamationsret

Moods.dk yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.


Ved reklamationer bedes henvendelse rettet til:

moods.dk
Nærum Hovedgade 2
2850 Nærum
Email: kundeservice(@)moods.dk  eller telefon 4580 2882


I forbindelse med reklamation er der mulighed for at du enten kan få varen ombyttet, repareret, få prisafslag eller penge tilbage, alt afhængig af den konkrete situation. For at disse betingelser kan gøre sig gældende er det et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadevoldende adfærd, jf. ovenstående.


Du skal reklamere indenfor 'rimelig tid' efter at du har opdaget manglen. Reklameres der indenfor 2 måneder efter køb, vil reklamationen altid være rettidig.


Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine fragtomkostninger ifb. returnering i rimeligt omfang.


Kontakt os altid pr. e-mail eller telefonisk inden du sender en reklamation retur. Vi hjælper dig med den rette fremgangsmåde, og ofte skal vi bede om billeddokumentation, samt have så detaljerede oplysninger som muligt om manglen. Herefter kan vi vurdere den konkrete situation og hjælpe dig videre.


Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller lignende, ligesom pakker skal sendes direkte til vores adresse og ikke afhentes i pakkeshop eller postbutik!


Ved returnering er det vigtigt at emballere forsendelsen tilstrækkeligt. Er indholdet beskadiget ved modtagelsen som følge af mangelfuld indpakning, bortfalder reklamationsretten.


Klageadgang

Er du uenig i udfaldet af en eventuel reklamationssag hos moods.dk, kan du kontakte Forbrugerklagenævnet.


EU Klageadgang

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=DA

Forbehold for prisfejl og udsolgte varer

Vi tager forbehold for tastefejl, prisfejl og udsolgte varer. Skulle din bestilling være berørt heraf, bliver du automatisk kontaktet af en af vores medarbejdere indenfor 24 timer på hverdage.


Generelle oplysninger om virksomheden

moods ApS, CVR-nummer: 30545214,

Adresse: Nærum Hovedgade 2, 2850 Nærum,

e-mail: kundeservice(@)moods.dk

telefon: 4580 2882

Etableringsår: 2005


 

Tak

Følgende produkt(er) er nu lagt i kurven

Køb mere